27 May 2015

PILATES…Γυμναστική για το σώμα αλλά και την ψυχή!!!

 

Της Κωνσταντίνου Ειρήνης, Personal Trainer

 

   Το Pilates αποτελεί μία από τις πιο διάσημες μεθόδους γυμναστικής στο σύγχρονο δυτικό κόσμο. Ξεκίνησε από την Αμερική, απέκτησε φανατικούς οπαδούς και τα τελευταία χρόνια άρχισε να διαδίδεται και στην Ελλάδα.

 


   Είναι μια μέθοδος γυμναστικής που δημιουργήθηκε στις αρχές του 20oυ αιώνα από τον Joseph Hubertus Pilates. Ο Pilates ονόμαζε την μέθοδο του «contrology», γιατί πίστευε ότι ο ασκούμενος κατά την διάρκεια ενός μαθήματος πρέπει να χρησιμοποιεί το μυαλό του για να κοντρολάρει τους μύες του σώματος του. Σκοπός της εκγύμνασης είναι κάθε μαθητής να δυναμώσει τους βαθείς μύες της σπονδυλικής στήλης, οι οποίοι και την στηρίζουν. Επίσης, οι ασκήσεις αυτές μαθαίνουν κάθε μαθητή να συνειδητοποιεί την ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, μαζί με την σωστή αναπνοή.

 

   Το Pilates θεωρείται έξυπνη γυμναστική που δημιουργεί μια σύνδεση νου-σώματος. Για αυτό το λόγο ο ασκούμενος πρέπει να καταλάβει ότι χρειάζεται απόλυτη συγκέντρωση κάνοντας πιλάτες. Οι κινήσεις, η μάλλον οι τεχνικές πιλάτες είναι τόσο καλά σχεδιασμένες ώστε πρέπει να εκτελούνται σωστά με πλήρη συγκέντρωση και ακρίβεια, ρευστές κινήσεις, έλεγχο και συγκεκριμένες αναπνοές. Θα πρέπει να δίνετε στην κάθε κίνηση όλη σας την προσοχή και να νιώθετε ότι ελέγχετε από τους κοιλιακούς μύες. Επομένως για τα καλύτερα αποτελέσματα πρέπει να χρησιμοποιήσετε το νου σας και να συγκεντρώνεστε στην κάθε άσκηση. Η συγκέντρωση είναι η βάση για τον έλεγχο όλων των κινήσεων του σώματος σας.

 

 Όπως είπε και ο εμπνευστής της μεθόδου, «Σε 10 μαθήματα νιώθεις τη διαφορά, σε 20 τη βλέπουν οι άλλοι και στα 30 έχεις καινούργιο σώμα». Mη παρασυρθείτε όμως, επειδή θαύματα δεν γίνονται. Xωρίς προσπάθεια, συνέπεια και προσοχή δεν θα πετύχετε τίποτα. Με συχνότητα 2 συνεδρίες την εβδομάδα, θα δείτε σημαντική βελτίωση μέσα σε 1-2 μήνες. H ενδυνάμωση και ο έλεγχος του σώματος ξεκινάει από τα πρώτα κιόλας μαθήματα. Tο Pilates απευθύνεται στις ηλικίες μετά την ολοκλήρωση της ανάπτυξης. Oι υπεύθυνοι εκπαιδευτές δεν δέχονται νέους και παιδιά ηλικίας κάτω των 18 ετών. Μοναδικοί εξαίρεση αποτελούν οι χορευτές και οι αθλητές.

 

pilates 3

 

 H μέθοδος Pilates επικεντρώνεται στη συμμετρική στάση του σώματος, στον έλεγχο της αναπνοής, στην ενδυνάμωση των κοιλιακών, στη σταθεροποίηση της σπονδυλικής στήλης, της λεκάνης και της ωμοπλάτης. Επικεντρώνεται επίσης στην ευλυγισία των μυών, στην κινητικότητα των αρθρώσεων και στην ενδυνάμωση μέσω του ολικού εύρους κίνησης. Αντιμετωπίζει το σώμα σαν σύνολο για αυτό και δεν προκαλεί τραυματισμούς. Κάτι που καθιστά την μέθοδο και σαν άριστο μέσο αποκατάστασης τραυματισμών και χρόνιων παθήσεων.

 

 

   Το Pilates είναι γεμάτο αντιθέσεις, είναι περιέργως σκληρό και παράλληλα αιθέριο, ταυτόχρονα απλό και πολύπλοκο. Ορισμένοι άνθρωποι αντιλαμβά-νονται και εκτιμούν αμέσως τα αποτελέσματα της μεθόδου από την πρώτη φορά που δοκιμάζουν. Άλλοι είναι της άποψης ότι είναι μια άσκηση επαναλαμβανόμενη και βαρετή. Οι ασκήσεις Pilates δεν είναι βαρετές με ατέλειωτες επαναλήψεις. Στην πραγματικότητα οι περισσότερες ασκήσεις δεν απαιτούν πάνω από 10 επαναλήψεις. Όταν όμως περάσουν κάποιοι μήνες κάνοντας την ίδια άσκηση ξαφνικά βρίσκουν πρόσβαση σε καινούργιες πληροφορίες όσον αφορά το σώμα τους. Όποια και αν είναι η αρχική άποψη το αποτέλεσμα παραμένει ίδιο: το σώμα μεταμορφώνεται.

  

ΟΦΕΛΗ

  • αύξηση της αναπνευστικής ικανότητας και της κυκλοφορίας του αίματος
  • ενδυνάμωση των μυών του κορμού
  • ευλυγισία
  • συντονισμός σώματος και πνεύματος
  • σωστή στάση
  • ισορροπία
  • μυϊκή συναρμογή
  • οστική πυκνότητα και υγιείς αρθρώσεις
  • αύξηση κινητικότητας
  • θετική επίγνωση του σώματος
  • αποτελεσματική κίνηση
  • λειτουργική εφαρμογή της τεχνικής στην καθημερινότητα και βελτίωση της καθημερινότητας.

 

Οι αρχές του pilates είναι:

  • Αναπνοή
    Ολοκληρωμένη και βαθιά εισπνοή και εκπνοή είναι ο απώτερος σκοπός κάθε άσκησης pilates. Βάσει αυτού του σωστού τρόπου αναπνοής πρέπει να γίνονται όλες οι ασκήσεις με πολλή συγκέντρωση, έλεγχο και ακρίβεια Με αυτόν τον τρόπο αναπνοής οξυγονώνονται οι μύες και συγχρόνως αποσυμφορίζονται από την ένταση ο αυχένας και οι ώμοι.
  • Κεντροποίηση/σταθεροποίηση
    Η συνειδητοποίηση ότι κάθε κίνησή μας πρέπει να ξεκινάει απ' το κέντρο μας και να αντλείται δύναμη από αυτό Ο Pilates ονόμασε τους κεντρικούς μύες της κοιλιακής μας χώρας και γύρω απ' αυτήν «powerhouse».
  • Συγκέντρωση
    Να υπάρχει απόλυτη συγκέντρωση κατά την διάρκεια της κίνησης, ώστε να εκτελούμε τις ασκήσεις με την περισσότερη δυνατή ακρίβεια . Καλύτερα λίγες επαναλήψεις εκτελεσμένες με συνειδητοποίηση και συγκέντρωση παρά πολλές και βιαστικές.
  • Έλεγχος
    O Joseph Pilates έχτισε την μέθοδό του βασισμένος στην ιδέα του απόλυτου έλεγχου της κίνησης των μυών από το μυαλό .Εκτελούμε τις ασκήσεις με έλεγχο και δεν αφήνουμε τον εαυτό μας να παρασυρθεί σε αυθαίρετες, ανεξέλεγκτες κινήσεις.
  • Έλεγχος
    Είναι σημαντική η έμφαση στην λεπτομέρεια και η προσπάθεια να εκτελούμε τις ασκήσεις όσο το δυνατόν πιο κοντά στο τέλειο.
  • Ροή
    Δίνουμε έμφαση στην ροή της κίνησης και στην αρμονική μετάβαση ανάμεσα στις ασκήσεις ώστε να υπάρχει μια συνέχεια από την μια άσκηση στην άλλη. Έτσι, επιτυγχάνουμε την πιο βαθιά ενδυνάμωση και καλυτερεύουμε την αντοχή μας.

 

 

Ας απολαύουμε αυτό τον τρόπο γυμναστικής για την ψυχή…… και το σώμα μας!!!!!

 

   pilates 1

Για σχόλια, προτάσεις, παρατηρήσεις ή ερωτήσεις επικοινωνήστε με την αρθρογράφο:

 

Κωνσταντίνου Ειρήνη, Personal Trainer : This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

 

Read 1629 times
Rate this item
(0 votes)

Leave a comment

Make sure you enter the (*) required information where indicated. HTML code is not allowed.